Taso 2
– Oppimisen johtaminen on tiedostettua, mutta vielä hajanaista (7-11 pistettä)
Monet esihenkilöt tiedostavat oppimisen merkityksen ja pyrkivät tukemaan sitä. Kehittämistä tapahtuu, mutta toimintatavat vaihtelevat. Oppimisen ja liiketoiminnan yhteyttä hahmotetaan, mutta suunnitelmallisuus puuttuu. Työmenetelmiä kokeillaan, mutta niitä ei systemaattisesti hyödynnetä oppimisen välineenä. Resurssien tuntemus on vaihtelevaa.
Johtamisen kehittämisessä keskitytään:
Tällä tasolla organisaatio hyötyy käytäntöjen jäsentämisestä ja yhteisen toimintamallin rakentamisesta. Valmennuksella tuetaan esihenkilöitä kehittämään omaa rooliaan oppimisen mahdollistajina ja vahvistetaan taitoja tunnistaa, ohjata ja fasilitoida oppimista. Lisäksi autetaan rakentamaan arjen rakenteita (esim. keskustelukäytännöt, palautteen anto), jotka tekevät oppimisesta näkyvämpää ja toistettavaa.
Kuulostaako hyvältä? Nappaa kalenteriisi sopiva aika jutella kansamme tämän valmennuksen järjestämiseksi.